19 AUGUSTI

Jag är sämst på att blogga, vet inte vad jag ska skriva om. Nu har det väl ungefär kommit till det stadiet att det här börjar kännas som vardag, liknande rutiner varje dag. Jag trodde att det skulle kännas konstigt då, som: ska det va såhär i 9 månader till?
Men det gör jag inte. Trots att skolan fortfarande är lite krånglig så känns det okej. Det känns BRA.

Igår när jag vaknade mådde jag inte bra alls och med feber tvingades jag stanna hemma från skolan. Kvällen innan hade jag gått och lagt mig vid 10 och vaknade nästa morgon vid halv 7 och kände på en gång att jag inte skulle klara skolan den dagen, tog lite medicin och gick och la mig igen. Sov sov sov sov och sov till klockan var 3. Jag sov alltså ungefär 17 timmar i rad och då trodde jag ialllfall att jag skulle bli lite frisk men icke.

Idag mådde jag lite bättre och klarade av att gå till skolan imorse. Idag hade vi lektioner enligt ett sk. minimum-schedule vilket innebär att perioderna är korta och utan lunch med alla sex perioder i rad, slutar vi 11.40. När vi slutat så åkte jag, Hailey och Bry till Tacobell och lika gott som alltid, varför har vi inte det i Sverige????

Efter lunchen, som var väl behövd efter den "långa" skoldagen, åkte vi hem till Bry och degade lite i soffan någon minut innan vi åkte och spelade frisbeegolf, hoppade studsmatta och bara hängde lite med tre grabbbar. Det va så VARMT idag och när vi kom tillbaka till huset så hoppade jag i poolen och låg på en luftmadrass och solade. Kul det här, jag var övertygad om att jag skulle sitta ute och sola varje dag när jag kom hit bara för att det är så vi i Sverige gör om det mot förmodan är soligt någon dag. Det gör jag verkligen inte, jag sitter alltid i skuggan eftersom det nästan är för varmt att vara i solen. Trodde aldrig jag skulle höra mig själv säga det här och ni som känner mig bra trodde nog inte det heller!
En sak som jag däremot tyckte va lite kul var när jag pratade med mina värdsystrar om att sola och bli brun så sa dom att dom inte alls ville bli bruna och tyckte det va konstigt att jag ville bli brun och att det är vad de flesta i Sverige vill. Jag vill bli brun men orkar inte sitta i solen, det är väl ungefär det största problemet jag har just nu. Bra jobbigt livet kan vara ibland va?

Nej jag har det jättebra, har inte en sak att klaga över. Kan fortfarande inte fatta hur tur jag haft med familj och allt runtomkring. Jag hade varit nöjd med hälften av det här med tanke på hur lite jag visste innan jag kom hit. Jag vill lägga in lite foton men är så dålig på att faktiskt ta några så jag ska bättra mig på den punkten. I helgen så! Ska bara bli fit for fight igen.



Godnatt


Kommentarer
Postat av: Victoria

Lägg in bilder på ditt rum hörruu :)

2010-08-20 @ 11:28:12
Postat av: Mamma

Blogga på! Just de vardagliga händelserna är spännande för oss här hemma. Synd att du blivit sjuk, du är inte bra på det...vet jag...men du kryar nog på dig. Du får några vuxenpoäng på att ta det lugnt med solen och hoppa studsmatta är perfekt träning för dig. Ta det kontrollerat bara :-). Du har haft tur med din underbara USA-familj som du berättar om! Men ibland i livet har man otur som du vet och ibland har man tur. Njut av turen och prata prata prata amerikanska nu! Puss mamma

2010-08-21 @ 09:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0