24 AUGUSTI

AHHHH. Värmeslag. Idag har det varit/är upp emot 103-105 grader farenheit vilket motsvarar 40-41 grader. Det här är deras normala temperatur under somrarna men den här sommaren har varit "kall" enligt dem då det varit typ 90 farenheit, alltså ca 32 grader celcius. Jag skämtar inte när jag säger att det är för varmt för att vara ute och att sätta sig i bilen efter en dag när bilen stått i solen är ju usch, man kokar. Nu längtar jag efter lite kyla, konstig det där. När det är kallt vill man ha varmt och tvärtom.

Igår var jag iallfall hos doktorn och kollade vad det va för fel på mig. Skönt besök där jag fick reda på att jag hade feber och tydligen luftrörskatarr!! Det är lite sjukt hur dyrt det är med sjukvård, bara det 10 minuter långa besöket för att bara få reda på vad jag har kostade runt 50 dollar vilket är ca 350 kronor. Sen medicinen på det va 55 dollar till, runt 400 kronor. Om jag inte blir frisk nu så vet jag inte vad! Fick iallafall antibiotika så hoppas på att det blir bra nu.

Idag har jag alltså gått i skolan och det va som dom flesta dagarna, ganska bra. Dagarna går däremot FORT även fast vi har samma schema varje dag. Jag har också träffat den tyska tjejen som också är utbytesstudent och vi har psykologi tillsammans! Vi ska göra vårt experiment tillsammans så vi får se hur det blir.
Efter skolan åkte vi hem och va här ett tag innan jag, Hailey, Karen (min värdmamma) och lilla Brody åkte iväg för att köpa glass. Sen åkte vi hem igen och en stund efter åkte jag och Karen och köpte skoooor, mina fötter brinner i mina converse. Fick bli tre par flip-flops! Sen åkte vi och handlade mat.

Nu gör jag lite läxor och tar det lite lugnt, laddar för middagen. Har U.S. History-test på fredag...... he he he. Jag vet inte riktigt hur det går va. Gör mitt bästa, kan inte göra mer än så.

Lägger lite bilder på lite olika saker också!



Mitt fina rum



U.S. History, sysselsättning just nu



HJÄRTA



Sko-shopping. Allihopa för 15 dollar, typ 100 kronor

Lite från idag, hoppas alla ni i Sverige har det bra för det har jag.

HEJ

Kommentarer
Postat av: andreeeee

kan man köpa bilar i californien?:Dhihihihihöhöhöhöhöhhöhöhöhöh

2010-08-25 @ 20:18:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0