1 AUGUSTI

VILKEN DAG och nu är jag jätteirriterad för att det inte går att ladda upp foton!!!!!! LA CKA R. Vi kom iallafall nyss hem från en heldag i NYC och en båttur runt Manhattan nu på kvällen. På förmiddagen släpptes vi av på ett ganska tomt Time Square och shoppade lite (vad annars) innan vi åt lunch på Planet Hollywood. Häftigt.

Under lunchen kom tan-man (vår ledare Mattias, eller My Thighs) med nyheter till mig. "Både dåliga och goda nyheter" och jag fick lite panik och undrade vad som hade hänt. Det visade sig att den värdfamiljen jag är tilldelad, inte kan ta emot mig eftersom de ska skiljas vilket är hur tråkigt som helst eftersom de verkade så gulliga. Några sekunder trodde jag att jag skulle vara hemlös men så var det som tur var inte. Dom har hittat en familj som bor i samma område, vilket gör att jag kan gå i samma skola som bestämt. Familjen består av en mamma, en pappa som är soccer-coach i min skola och två systrar i min ålder, vilket låter jättebra även fast det är trist att behöva byta nu. Jag vet inte mycket alls och får all information på måndag vilket är väldigt sent eftersom jag ska flytta in hos dom på tisdag, så jag är lite nervös nu!

Iallfall, vi fortsatte dagen med att åka upp på toppen av Rockefeller Center och därifrån såg man det mesta och herregud vad Central Park är stort. Häftig hiss också. Massa kineser ville ta kort med oss blonda skandinaver och Ellinor fick sittta i en tants knä medan vi tog kort, hahahaha.

Sen gick vi, och vi gick, och gick. Vi gick också förresten. Vi gick in på LEGO-affären och världens största leksaksaffär där dom hade ett tvåvånings Barbie-hus och ett parisehjul inne i själva affären. Vi va också på M&M store och köpte M&M:s i lösvikt (fanns typ 1000 olika). Lite Forever 21, American Eagle, MAC och grejer. Times Square var ungefär hur häftigt som helst och vi träffade på många roliga människor. "Take a picture of me! Take a picture WITH me!!!". Naken tant, usch.

Vi gled runt lite och sen begav vi oss mot vattnet för en boat-trip runt Manhattan. Det va fint det med och nu är jag ungefär jättejättetrött så jag ska snart springa ut från loungen och in i mitt rum. Powerwalk imorgon 06.45, jag är så stolt över mig själv och det borde ni också vara! Bifffen vet ni.

Och ja.... ingen behöver känna sig utpekad men bara för att göra det tydligt för alla så va det en tjej som inte riktigt hängde med. Detta ledde till att vi stackars barn (carolinor) fick springa med våra små fötter och leta efter denna i 40 minuter. Det va jättekul och spännande. Jag älskar nya upplevelser. Den gjorde hela dagen för sällskapet. TACK ELLINOR FÖR 40 MINUTER AV MITT LIV JAG ALDRIG KOMMER FÅ TILLBAKA.

HEJDÅ


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej! Ja ibland får man spendera tid i sitt liv som man inte får tillbaka. Pappa och jag har varit på antikmarknaden men väntar på att de yngre damerna ska vakna så vi får gå och bada. En sockercoach ;-) låter finfint och 2 tjejer i din ålder - det är ju som hemma. Glöm inte att ta hand om trötta fötter - citysemestrar är tungt för dem/Kram mamma och pappa

2010-08-01 @ 11:56:06
Postat av: linnis

asnajs, inga läskiga ormar ju! och felicia 2 och victoria 2. det låter ju väldans skoj faktiskt. skriver ett mejl till dig imorgon eller så och berättar vad som händer i hufvudstaden (och emmaboda). pusspuss

2010-08-02 @ 00:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0