6 AUGUSTI

Här sitter jag alltså i min säng i mitt hem i min familj, hohohoho. Jag skrev nog förut att familjen var jättebra och det är den fortfarande, jättegulliga. "Pappan" heter Rob och är fotbolls-coach på skolan och i klubblaget där jag förhoppningsvis börjar nästa vecka(!) och "Mamman" heter Karen och är supergullig. Sen har dom, men inte tillsammans, två döttrar och två söner. Dom har en dotter och en son var och tjejerna heter Hailey och Jenna och är båda i min ålder så det är hur kul som helst. Killarna heter Joey och Corey och är tjugo och tjugotvå men båda går på college 15 timmar bort men just nu är dom hemma.

Så första dagarna. Jag landade på tisdagen strax efter tolv efter 5½ timmars flygning där jag sov ungefär hela vägen. Inte så pigg efter att ha gått och lagt sig halv 1 och sen gått upp 3 timmar senare för att ta bussen till flygplatsen i NY. Där mötte Karen och Rob upp mig med en stor fin skylt och sen plockade vi ut väskan för att sedan påbörja bilresan. På vägen stannade vi på In and Out vilket var något hamburge-ställe och det va jättegott. Gratis refill på drickan hur mycket man vill, jag klagar inte. Två timmar senare stod jag här och ni skulle varit jag då, sån häftig känsla. Jag va forfarande väldigt nervös inför att träffa tjejerna men så nu, 3 dagar efter känns det som att jag varit här en månad.

Jag va väldigt väldigt trött dagen jag kom hit och däckade strax efter jag kommit hit. Tjejerna frågade om jag ville med dom ut på kvällen men eftersom jag va så trött, stannade jag hemma. Morgonen efter följde jag med dom på deras fotbollsträning för att titta och prata lite med coachen och efter det åkte vi hem, duschade och åkte sen och åt på något ställe. Det va jättegott och jag åt lasagne, jag behöver nog inte ens säga att det va mer ost på än någonting annat. Men fasen, de ska väl märkas att man är i UVESA! Efter det fixade jag telefon och sen åkte vi och... wait for it..... SHOPPADE (oväntat va?). På kvällen följde jag med tjejerna ut och träffade folk varav nästan alla går i min skola, skönt att veta vilka några är iallafall. Dom har ju lite annorlunda regler här och vi måste va hemma vid 12 men allting här är väldigt olikt Sverige på många sätt, ibland till det sämre ibland till det bättre. Det är i vilket fall som helst lätt att ta sig överallt eftersom dom har och får köra bil här, inte jag dock.

Dagen efter det, alltså igår, åkte vi till skolan på morgonen för att fotas för skol-id och hämta alla böcker. Jag ska läsa:

- Social Psychologi
- English IV
- Algebra II
- Visual Art II
- U S History
- U S Government AP

I Maj så går jag alltså ut, graduation, med hatt och hela paketet. AAAH! SÅ KUL.

Igårkväll var vi och bowlade med massa människor och alla är så gulliga. Lite jobbigt med språket eftersom jag måste tänka så mycket när jag pratar engelska, man är inte så rapp. Det blir nog bättre snart!

Just nu packar jag lite för om någon timme ska vi åka till deras husbåt och va ute med den under helgen, så rooooooligt :D Och imorse bokade vi biljett till thanksgiving då jag ska med familjen till Mexico!!!!

Nu måste jag kila, lite segt med uppdatering nu eftersom det händer ganska mycket hela tiden. 

HEJHEJHEJDÅ



Jag och skylten haha

Kommentarer
Postat av: mergim

jag e så avundsjuk på dig!!!! :( men duu, e du en senior eller?????

2010-08-07 @ 21:34:20
Postat av: vilma

shit låter ju helt underbart ! här händer ingenting , men saknar dig !

2010-08-09 @ 01:21:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0