11 AUGUSTI

Ja... vad säger man. Det va okej, förväntade mig inte så mycket mer. Fick skjuts av Hailey och kom dit vid 20 över 7 och första lektionen va 20 i 8. Överlevde första perioden med psykologi, andra med engelska, tredje med matte och fjärde med bild/konst innan lunchen. Stressigt mellan lektionerna då vi har 6 minuter mellan varje lektion och jag är alltså inte van vid det här... Inte heller med att det är jättejätteilla att komma sent eller att få 1000 regler på varje lektion, men det är väl bra antar jag.
Eftersom lärarna pratade hela lektionen kunde man alltså inte prata med andra och därmed har jag knappt pratat idag, bortsett från lunchen och när min lärare frågade om alla cyklade överallt i Sverige. Det här är så sjukt olikt Sverige och får mig att inse hur slappt (och BRA) det är i skolan i Sverige.
När det ringer ut för rast är 1600 elever ute på skolgården samtidigt, packat. Efter fjärde perioden fick vi lunch i 40 minuter och då åkte vi och åt på Tacobell som ungefär va höjdpunkten på hela dagen.

Jag vet att det kommer bli bättre men det känns lite jobbigt. Allting är så nytt och annorlunda här och även fast jag visste att det skulle va det, är det jobbigt. Jag har grinat två gånger sen jag kom hit till CA, en gång när jag ringde Mette och idag. Jag känner kanppt någon i mina klasser och det finns få tillfällen då jag känner mig så dum som när jag öppnar matteboken. Jag vet inte om jag ska byta till geometri eller vad jag ska göra, dessutom satt i en AP-class i government vilket är en kurs på college-nivå...

Okej jag ska inte deppa mer. Idag har jag köpt fotbollsskor, benskydd och gymkort. Nu jääävlar.

Jag mår bra, don't worrrrrrrry. Det är bara mycket nytt.



Jag saknar er tjejeeeeeeer.

Alla hemma också. Hejhejhejdå

Kommentarer
Postat av: Farmor och farfar

Visst var det "jobbigt" för din storsyster de första dagarna i skolan också? Det är så mycket nytt, med nya kamrater, språket och alla nya ord och begrepp och skolans arbetsformer. Du måste räkna med att det tar lite tid att komma in i allt nytt.



Vi vet att du klarar av det!

2010-08-12 @ 10:52:00
Postat av: Ellis

Jag saknar oss!!! Det känns verkligen skönt att få ha er som vänner som går igenom exakt samma sak som mig. Du gråter i garderoben, jag inne på toaletten :P Hemlängtan + allt som är så olikt ifrån sverige skapar en klump i halsen som bara växer. Tillslut kommer tårarna bara fram. Jag hoppas och vet att det kommer kännas bättre i skolan efter att du lärt känna folket :) Liten kort uppdate om mitt usa-liv: Jag ska byta familj och skola. Ligger en timma från där jag bor nu och jag hoppas verkligen att det blir bättre där!



Nu kör vi! igen...

Tänker på dig!

2010-08-14 @ 05:54:59
URL: http://ellinorinusa.blogg.se/
Postat av: Alma

Jag reagerade lite så när jag var i Barcelona, och det var ändå bara tre veckor! Det är som du säger, det blir bättre sen när allt inte är så nytt :)

2010-08-14 @ 14:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0