3 AUGUSTI

Nu är jag framme i Oakdale och familjen verkar jättejättebra! Efter en kort natt med typ två timmars sömn och knappt någon sömn på planet ska jag sova lite nu i mitt nya rum i mitt nya hem.... konstigt! Men det är supersuperfint här och har redan träffat mina värdsystrar och deras kompis och sen ska jag få träffa sönerna också. Tjejerna är sjutton båda två och sönerna är tjugo och tjugotvå så det ska bli kul!

Alla tjejerna spelar fotboll och min värdpappa är tränare så den möjligheten finns och han leder ett klubblag och eftersom det bara finns en High School i Oakdale (fick jag reda på) så är det ungefär samma lag i skolan som i klubblaget.
Men men, allting är bra just nu. Mycket nytt bara men jag hittade dom på flygplatsen där dom stod med en stor skylt och sen har vi nu bilat i två timmar, ätit hamburgare och är äntligen framme. Jag skriver mer sen, måste spara batteri på datorn eftersom den inte går att ladda (pappppppaa vi måste lösa det, jag köpte en universaladapter men det funkar inte heller, det är själva laddsladden det är fel på för det funkade med en annan HP-sladd).

Och mamma och pappa, min mobil funkar inte. Vet inte om de är saldotaket som gått igen eller vad det är men det går inte att smsa eller nåt men vi ska fixa telefon nu i veckan! Jag ringer er imorgon.

Och det är fortfarande den 3:e här så eftersom jag inte kunnat smsa så GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS MIN BÄSTA METTE, tro inte att jag glömt dig. Ja har suttit på plan hela dagen med en mobil som inte funkar så däför! Ett år och två dagar kvar, ladda marit ladda!

Hejdåååååå

Update: (pappa) Jag fick låna sladd av min värdmamma som funkade så det funkar än så länge, vi ska fixa en sladd till mig i veckan!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej! Härligt att höra att du kommit fram och att allt verkar så bra!



Det löser sig nog med sladd och laddare eftersom vi beställt en helt ny laddare med sladd åt dig. Den skickades direkt från affären (i USA) till din första värdfamilj och den ska ha kommit dit i måndags eller finnas att hämta ut i Oakdale. Så områdesrepresentanten borde kunna hjälpa dig om ni inte löser det på annat sätt. Det är ett paket i ditt namn till deras adress. Den löser nog problemet annars borde ni kunna få tag i en sladd någonstans eller så får vi skicka en hemifrån!



Pappa

2010-08-04 @ 07:33:33
Postat av: Farmor och farfar

Carolina!



Härligt att vara framme?! Snart är du acklimatiserad i dina nya miljöer! Tänk att det blev fotbollsanknytning....



Lycka till framöver,

Farmor och farfar

2010-08-04 @ 11:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0