8 DECEMBER

Tänkte svara på en fråga jag fick för ett tag sen, glömde helt bort! Men här kommer den.

Postat av: undraren

jag ska åka till usa och plugga ett år , och ja undrar ifall du bor med någon mer än din värdefamilj, alltså en annan student ?
sen undrar jag ifall du hade carlifornia som första handsval och när du sökte ?
tack på förhand !!:)

Svar:

Rääääättt val, alla borde åka. Vart i usa? Eller du kanske inte vet än?
Nej jag bor som ensam utbytesstudent men har "syskon" i familjen, 2 systrar och 2 bröder. När jag ansökte så kryssade jag i att jag kunde bo med en annan student men så blev det inte. Jag känner de som bor med annan student och det verkar va minst lika roligt, om man kommer överrens det vill säga, haha. Det enda man inte vill är att ha någon från samma land, för då tappar man engelskan varje varje dag.
Ja, eller när jag sökte så kunde man inte välja stater. Man hade 6 områdesval vilket va västkust, östkust, söder osv osv. och jag valde västkusten vilket mestadels är Californien. MEN, min syster åkte för två år sedan och sa att det inte var så många som hamnade i Californien för det var dit alla ville så jag ringde och bytte till östkusten för att inte hamna i mitten någonstans. Jag vet inte om dom registrerade mitt byte men på något sätt hamnade jag i Californien ändå och jag klagar inte!! Världens känsla när dom ringer och berättar vart man ska bo, jag svimmade nästan. Hopppppas du fick lite svar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0