30 JULI

Tredje dagen i New York nu då. Idag har jag varit jättejätteduktig för jag och Caroline var uppe och sprang imorse (den du mamma!) klockan 06.45. Efter den lilla jobbingturen runt campus så gick vi och duschade för att sedan gå till frukosten som vi äter i en stor, kall matsal. Maten är helt okej men man märker att vi är i USA, dom har till och med läsk till frukost.
Sen hade vi lektion där vi pratade om det mesta om värdfamiljerna, skolan, fritiden och om hemlängtan vilket jag inte har tid att ha just nu eftersom vi har så mycket aktiviteter hela tiden.

Sen kom den roliga delen av dagen, lunchen förstås, och sen sportaktiviteterna. Vi testade på amerikansk fotboll men det va himla krångligt och jag fattade ingenting. Jag var iallafall quarterback och kastade bollen men vi kom liksom aldrig framåt, tror det är meningen.. Inget hände så ingen vann så vi gick vidare till nästa "sport" - Cheerleading. HUR KUL SOM HELST. Det va tre tjejer från en High School-skola som kom och visade oss en massa rörelser och sen fick vi testa och göra det själva. Vi fick kasta upp en tjej (jag) på en annans axlar och sen fick jag också "be on top" och stå på deras händer. Jag lägger upp en bild på er framtida cheerleader så får ni se!
Lite trötta efter allt cheerande så gick vi till poolen för att bada och det va kul det med. Efter lite sång i inomhushallen, framför fläkten och lite klättring på toalettdörrar så gick vi tillbaka mot våra rum men stannade vid ett gäng amerikaner som trodde vi va 20+ och trodde vi pratade engelska som språk i sverige. Vi sa ja och tillade att vi också har isbjörnar gående på gatan.

Vi åt middag och sedan va det dags för beach-volleyballl! Så kul och jag vill spela volleyboll på skolan också. Vi vann oftast och dom få gångerna vi faktiskt förlorade så tog jag det väldigt bra, bra förlorare som jag är. NJA.

Ikväll har vi övat på våra framträdanden och nu måste vi gå och lägga oss för imorgon ska vi till Manhattan och shoppa och allt sånt kul!! Galet ställe.

Bilderna kommer imorgon istället.
HEJDÅ


Kommentarer
Postat av: Mamma

Go girl go! Det låter ju superkul! Låter som du också har lärt dig att man kan förlora - vilka framsteg! Ha kul och "proceed with confidence"!Vi längtar efter dig/Mamma & pappa

2010-07-31 @ 08:25:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0