1 NOVEMBER

NOVEMBER, det är helt sjukt. Över tre månader sen jag åkte hemifrån... varför går tiden så långsamt hemma men alldeles för fort här?

Har blivit kass på att skriva men jag vet som vanligt inte vad jag ska skriva om. Jag beundrar fasen kissie dessie och hela det paketet så har så mycket att skriva om... Vettigt är det kanske inte alltid men det är ju iallafall något. Jag ska iallfall skriva lite om halloween.
Har nog haft en av de roligaste helgerna so far här, va väldigt roligt. Halloween är såååå mycket större här, liksom alla andra högtider. I fredags åkte vi iallafall på football game, vi hade bortamatch och samlade ihop lite folk i en stor bil och åkte dit. Tyvärrrrr så förlorade vi och det va tydligen en av våra värsta rivaler så det va helt tyst på planen efter matchen och jag tror tillochmed jag såg en kille gråta.. Hehehe hoppla.

Lördag morgon... Eller vette fasen om man ens kan kalla det morgon. Natten till lördag, 05.30 ringde klockan och då var det dags att stiga upp. Vi skulle iväg till tjejernas fotbollscup som spelades i Davis vilket var cirkus en och en halv timme bort. Första matchen runt 9 vilken dom spelade lika och jag satt på sidan och tittade... Jag. Hatar. Mitt. Knä. Jag börjar vänja mig nu, det suger.
Huuuuursomhelst, vi åkte och åt god lunch och senare spelade dom sin andra match där dom vann. Efter matchen packade jag mig in i bilen och åkte hemåt för hallooowweeeeeenkalas! Vi kom hem runt halv 6 och då hoppade jag in i duschen och tittade efter en outfit. Jag hade inte köpt någon eftersom det var meningen att jag skulle stanna i Davis till söndagen men eftersom det vore trist att missa min enda halloween här så sa Lindsay att jag kunde sova över hos henne och jag åkte hem.
Jag lånade min värdsysters militär-outfit och åkte över till Lindsay för att göra mig i ordning med henne och Marieke. Jag hade på mig en militär-klänning, converse och sen tog jag black ögonskugga och målade på benen och armarna så jag såg helt smutttttsig ut. Haha, nej men det va lite häfigt faktiskt. När vi var klara så rullllade vi iväg mot kalaset med våra vänner.

Haha kvällen var sjukt rolig och en del hade helgalna outfits, haha. Det som är så kul här är att alla går all in, känns inte som att folk hemma gör det. Hur som helst var det en väldigt lyckad kväll. På söndagen åkte jag bara hem och tog det lugnt hela dagen, gjorde min tvätt tänkte jag säga. (Did my laundry) Va hemskt, jag kan inte ens prata. Jag tvättade mina kläder och städade lite i mitt rum. På kvällen så åkte vi till Bry eftersom det var hennes födelsedag och åt massa mat, mexikanskt... SÅ GOTT. Vi gick runt lite i hennes område och det va packat med folk och kryllade av småbarn som gick Trick or Treat. Jag vet inte hur många gånger vi öppnade dörren den kvällen och gav gulleungarna godis.

Det va helgen iallafall! Halloween här är ju LITE roligare än hemma, utan att överdriva.

Knasig dag idag, va väääldigt trött, och efter skolan så var jag med Lindsay och vi dammsög hennes car och sen belönade vi oss själva med en glass. Ovanligt...
Hemma så provade vi klänningar till formal som är om typ 3 veckor. Två dagar därefter är det dags för... MEXICO. Taggad!!!

Jaja, jag lägger in lite bilder iallfall:



Taylor, Jag, Lindsay och Cassandra



Dustyn, Jag och Daniel



Nathan, Jag, Daniel, Dustyn

Godnatttt. Snart är min familj i samma land som jag.... Långt ifrån dock. Önskar att jag också kunde få ta en sväng till New York. Jag saknar eeeeeeeeeeeeeeeeeer.

Goodnight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0