2 NOVEMBER

Kan inte riktigt sova så jag tänkte att jag skulle göra något kul. Jag tänkte skriva lite skillnader och skoj saker som jag reagerat på sedan jag kommit hit.

- Skolan är mycket mer strikt här, kommer du sent 3 gånger är det detention som gäller. Det spelar ingen roll om du är 10 sekunder sen, ringer klockan och du inte är inne än - är du sen. Som tur är har jag sköna lärare där bara en lärare är sådär strikt. Min bästa lärare tvingar oss att sjunga eller dansa när vi är sena... En morgon var jag 5 sekunder sen och fick sjunga... Hoppla. Vågar du ta upp mobilen och läraren ser så blir du med största sannolikhet av med den och i värsta fall får du inte tillbaka den på hela dagen utan måste gå till kontoret för att hämta den i slutet av dagen.
- Skolan börjar 07.40, så alla ni i Sverige som klagar när ni börjar 9. JAG BÖRJAR 07.40 VARJE DAG.
- "I love you" används 10000 gånger oftare här. Alla älskar allt och alla.
-  School spirit, folk går verkligen all in när det gäller saker såsom att klä upp sig. Sverige, släpp losss lite!
- Killarna är snyggare i Sverige. Fick den frågan här om dagen och ja, svenska killar är generellt sett snyggare. Finns dock några sådana här också.... Hehehe.
- Folk är mycket mer outgoing här.
- Allt High School drama man ser på filmer, finns på riktigt.
Jag trodde att det var överdrivet men jisssses, dramaqueeeeens.
Har du inte en bil, kommer du ingenstans. Såvida du inte har en jäklarns snabb cykel och med det, en rackarnsssss kondition.
- Det heter movies, inte cinema. Visst fick vi lära oss att bio är cinema men säger man det så tittar dom på en som man verkar efterbliven. Så rätt är; "go to the movies" inte till the cinema.
- Alla blandar ihop Sweden och Switzerland.
- Deras godis "Swedish Fish" finns inte ens i Sverige.
Många ääälskar det slags godiset men sanningen är den att vi inte ens har det. Det va lite kul, jag tittade på lådan med Swedish Fish och läser: Product of Canada.
- Jag har svårt att säga orden; little och utterly. Det GÅR inte ibland.
- ALLA tycker att Europa är ashäftigt.

Hmm det är klurigt, jag vet massa fler roliga saker. Skriver mer imorgon eller så!
GODNATT



Sister from another misterrrrr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0