5 OKTOBER

Heiiiii, just nu sitter jag i min säng och väntar på att tvätten är klar så att jag kan sova sen. Imorgon är det onsdag och hittills har veckan inte varit så jättebra kanske, har varit på risigt humör...
Det är alltid jobbigast när man är på dåligt humör och då man börjar sakna saker hemma. Folk här frågar hela tiden om jag är "homesick" och att dom aldrig skulle klara det för dom är för fega och skulle sakna alla för mycket.
SJÄLVKLART saknar jag saker i Sverige. Jag saknar min mamma, min pappa, min felicia, min vicky, dom flesta av mina vänner, tunnelbanan och möjligheten att kunna ta mig överallt utan att behöva vara beroende av någon som skjutsar. Jag skulle däremot skilja på att sakna vissa saker med att ha hemlängtan, att vara "homesick". Jag har inte alls så mycket hemlängtan jag trodde att jag skulle ha och jag tror till och med jag tänker hälften på engelska, hälften på svenska nu så till och med det börjar försvinna, haha. Man klarar myyyycket mer än vad man tror. Sen med att folk inte vågar, bahhhhh. Varför??? Det är 10 månader av hela ens liv och om man har möjligheten tycker jag att man ska ta den, det här går inte att göra någon annan gång i livet. Man kan åka tilll USA senare, bo här ett år, men får aldrig uppleva high school grejen vilket är häääftigt ska ni veta.

Jaja, jag ska sova nu så att jag blir på lite bättre humör imorgon! ska kolla tvätten nu, duktig jag är va??

Godnatttt puss puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0