12 SEPTEMBER

Godmorgon, vaknade för ett tag sen och är hur trött som helst. Har sovit jättedåligt inatt av någon anledning, knäppppt.

Igår, September 11th, gick vi upp runt 6 (jag kom inte upp förrns 06.50) och lämnade Oakdale vid 7. Vi hade en två timmars lång bilfärd framföross upp mot ett ställe som ligger ca 20 minuter från Napa, där vi var på fotbollsturnering för två helger sen. Lite knasigt att vi måste åka två timmar för en match.. Tror att det är om ytterligare två veckor som det är en fyra timmars lång bilresa, detta också för en match. Hursomhelst, så förlorade vi tyvärr matchen efter att ha lett under första halvlek, trist!
Eftersom det var en liten "speciell" dag här USA i lördags, så hade dom en tyst minut innan matchen började. I övrigt har jag inte märkt så mycket av det, men nu är det 9 år sedan. Lite sjukt...

Vi åkte tillbaka efter matchen och stannade vid In-n-Out, så gott gott gott gott gott gott. När vi kom tillbaka, vilade vi en stund, duschade och sen gav vi oss av mot Modesto där vi skulle på middag med alla utbytesstudenter som har samma områdesrepresentant som jag har. Vi var 9 utbytesstudenter från bland annat Sverige (3 stycken), Schweiz, Italien, Tyskland och Guatemala. Det var första gången på ca 6 veckor jag pratat svenska i verkligheten och jag måste säga att det kändes konstigt. Jag vet hur man pratar svenska men man blir lite hjärntvättad när man pratar engelska dygnet runt. Om någon sa något så svarade jag ibland, yeah, istället för ja. Måste erkänna att jag gillar engelska mer.

Vi åkte därifrån efter vi ätit och då kom Bry och Matt över och sen på kvällen åkte jag, Bry, Hailey och Matt för att träffa lite andra människor och det va mycket trevligt!

Söndag idag och jag vet inte riktigt vad jag ska göra, gymma kanske. Ska hoppa in i duschen nu i försök att bli lite piggare.

Lite bilder:



Alla utbytesstudenter!



Hailey, Marieke (tyska utbytesstudenten) och jag.



Jag och min familj minus Jenna, Joey och Cory.



Hailey och Matt, haha.



Hailey, Bry och jag. Tycker så mycket om er tjeejjejeeerrr.

Det va allt för nu, hejjhejjjdå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0