31 MARS

Har varit alldeles för busy för att skriva om Hawaii men nu är det så att jag inte har skola imorgon och bara sitter hemma ikväll. Det är galet att det va över en vecka sen vi kom hem, tiden går så fort. Hur som helst så backar vi tillbaka ungefär två veckor till en onsdag som började efter alldeles för lite sömn. Klockan fyra ringde alarmet och som vanligt var jag inte färdigpackad, känns liksom bättre att göra det precis innan vi måste åka... eller nja. Hur som helst kom vi iväg strax efter fem och hoppade in i bilen för att åka mot San Franciscos flygplats där vi skulle starta våran resa som det ääääntligen var dags för.
Efter lite trafik och stress om att vi inte skulle hinna till vårt flyg så checkade vi snabbt in för att gå genom securityn. Allt gick superbra och fort och bra, tänkte vi, eftersom vi var lite sena. Strax innan nio skulle vi boarda planet men nej... inget händer. Vi ser att det är försenat till halv tolv och börjar gå runt i den minimala terminalen vi hamnat i för att fördriva tiden. Äntligen blir klockan halv 12 och vi är mer än redo att komma iväg men tänka sig, försenat till minst ett. Vi får lite matkuponger och hittar en tysk vän att hänga med i några timmar, trevlig typ faktiskt!

Klockan två lyfter äntligen planet och några alldeles för långa timmar senare så landade vi äntligen i Honululu, Hawaii. Hämtade våra väskor och försökte hitta Explorer America folket men det va ju lättare sagt än gjort, haha. Som tur var hittade vi dom och det bar av mot hotellet för ombyte och middag på en gång. Vi åt på Chili's och efter det kollade vi runt i Waikiki och shoppade lite... ja såklart. Senare på kvällen hade vi möte med resten av folket och pratade om veckan vi hade framför oss vilken också passerade alldeles, alledeles för fort.

Nästa dag var det tidig uppgång för en rundtur runt Oahu med buss. Det va inte jättekul att sitta i bussen när det va så fint väder ute men vi fick många breaks och åkte runt till många stränder. På kvällen gick vi ut för att äta middag på Hard Rock Café, mycket trevligt.

Dag tre så var det dags för hiking!! Vi skulle upp på Diamond Head vilket är en ganska lång promenad.. Efter the workout of my life så va vi äntligen uppe och utsikten gjorde det hela värt det. Vi kilade ner efter en stund och åkte tillbaka till hotellet för att grabba handduken och bikinin för att gå mot stranden. För surfing.... Det va lite svårt i början men när jag got the hang of it så va det väldigt kul. Efter en och en halv timme så gjorde mina armar så ont efter allt paddlande så vi la oss och sov lite i solen och gick sedan tillbaka till hotellet. På kvällen så gick vi och shoppade som alla andra kvällar. Alldeles för bra shopping i Waikiki.

Dag fyra så var det dags för Pearl Harbor vilket var intressant... Lite häftigt att se. Efter det så hade vi free-time men vädret va inte det bästa den här dagen. Eller, det va ganska kasst men vi la oss vi poolen iallfall. Jag somnade till ett tag i moln och lite duggregn och när jag vaknade upp var det skinande sol och jag var tvungen att slänga mig i poolen. Vädret på Hawaii är hur konstigt som helst! Middag på kvällen på stranden och vi åt pizza. Senare på kvällen så va det fyrverkerier och sedan.. shopping. Någon förvånad?

Dag fem så hade vi free-time i princip hela dagen men efter några timmar på stranden så va vi tvugna att möta upp gruppen för att åka till det näst största shoppingcentrumet i USA, ohhh noo. Farligt!! Det var sjukt stort och efter lite shopping så avslutade vi visiten med middag på Bubba Gump, loooooove.

Dag sex så var det dags för snorkling. Tidig morgon och avgång till en strand där vi skulle tillbringa några timmar bland korallreven. Riktigt fint och vi hoppades på att se någon sköldpadda men tyvär så såg vi ingen... buhu. På kvällen var det dags för att åka till The Luau, där vi fick se hula-hula dans hela kvällen lång. Vi fick god mat och vi hade världens roligaste busstour-guide!

Sista dagen så var det dags för en båttur med en katamaran men tyvärr så va det molning och blåsigt på morgonen.. Hur som helst så var det kul att se ialllafall. På eftermiddagen så hängde vi vid poolen för att bättra på brännan eftersom det var sista dagen i paradiset innan vi alla skulle återvända "hem". Efter några timmar var vi nöjda och gick upp och gjorde oss i ordning för vår sista middag vilken skulle hållas på Señor Frogs. Vi fick god mexikansk mat och några åkte hem redan på kvällen. Efter middagen så gick vi ut för den sista shoppingen och sedan till hotellrummet för att försöka få med allting hem, allting lika spännande. Jag undrar hur jag ska komma hem till Sverige med alla saker jag har, hehehehehe.

Dagen efter så vaknade vi upp runt 8, den enda sovmorgonen vi haft under veckan och packade ihop det sista för att åka. Vid 11 så va det dags att säga hejdå till Waikiki och Hawaii för att åka hem till Oakdale och alla andra till deras stater.

Vi kom hem runt 12 på natten och det är lite läskigt hur mycket det här känns som hemma nu. Det var faktiskt skönt att komma tillbaka och jag saknade alla mina fina vänner här medans jag va borta. Trodde aldrig jag skulle sakna lilla Oakdale så mycket. Eftersom jag sov hela resan hem va det inte lätt att somna så lite tugnt var det när vi behövde gå till skolan morgonen efter.

Hur som helst så var det en bra resa och jag vill definitivt åka tillbaka någongång. Lägger upp lite bilder, har hundratals.



Haha jag och Marieke. Alla bussresor



Hiking. Halvvägs uppe på Diamond Head



Surfing!!!



Fireworksss



Pearl Harbor



Haha jag vet inte hur många sånna här bilder jag har på oss.



Jag och Maisa som va vår rumskamrat



Taaaaaaaaaaan. snyggt ärr jag har...



Vid stranden och Luau'n



Jag och Marieke med en av hula dansarna.. hehehe!!!!



Våran fancy balkong. Silvia i mitten, vår andra rumskompis



Fina Hawaiii.

Nu måste jag sova. San Francisco imorgon!

Puss

Kommentarer
Postat av: Farfar

Carolina! Vad jag väntat på denna rapport. Det är inget krav på fler texter - utan ett intresse för att få läsa om vad du får uppleva! Tiden rasar fort för inte bara dig och för oss också. Ännu några dagar är jag i Täby för att hjälpa din faster och farbror med renonveringen av deras nya lägenhet - tiden går fort och det är mer att göra innan det blir klart.

2011-04-02 @ 07:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0